עוגיות בריאות עם פיסטוק ותמרים


לדעתי אפשר לחלק את כל סוגי העוגיות בעולם לשתי קבוצות עיקריות: מצד אחד-עוגיות רכות ולעיסות, ומצד שני- עוגיות קריספיות ופריכות.

אומנם יש עוגיות פריכות נהדרות (כמו עוגיות חמאת בוטנים, עוגיות חלבה, או דקיקיות סוכר חום וקרמל, למשל.), אבל אין צל של ספק שאני מעדיפה עוגיות רכות. ישר מהתנור, כשהן עוד חמות. אין תענוג יותר גדול מזה.

לרוב, עוגיות כאלה מלוות בכמויות מופרזות של חמאה, סוכר וקמח לבן. מה תגידו אם אני אספר לכם שהצלחתי ליצור עוגיות רכות ונהדרות ללא קמח לבן (למעשה- ללא קמח בכלל), ללא סוכר לבן (משתמשים בסילאן), וללא טיפת חמאה או שמן? העוגיות האלה הן בריאות לחלוטין, אך טעמן מושחת ומתקתק.

אז תכירו את הנשנוש החדש שלכם לשעות הבוקר, אחר הצהריים או כל שעה בה אתם רוצים לאכול עוגיה ללא רגשות אשם בכלל- עוגיות פיסטוקים ותמרים. התמרים מקבלים מרקם מושלם והתוצאה קרמלית ונפלאה.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

עוגיות בריאות עם פיסטוקים ותמרים- 22 עוגיות

חומרים:

  •  100 גרם פיסטוקים קלויים
  •  15 תמרי מג'הול גדולים ועסייסים (בחרו תמרים שמרקמן עסיסי)
  •  1 כוס שיבולת שועל  דקה להכנה מהירה (אני משתמשת ב- QUAKER)
  •  1/2 כוס סילאן
  •  3 חלבוני ביצים

הכנה-

  1. קוצצים גס את הפיסטוקים. מניחים בצד.
  2. מחממים תנור ל-180 מעלות ומרפדים נייר אפיה.
  3. חוצים את התמרים לאורכם ומוציאים את הגרעין. קוצצים את התמרים לקוביות קטנות.
  4. בקערה גדולה מניחים את שיבולת השועל, הסילאן והחלבונים. מערבבים עד לקבלת תערובת אחידה. מוסיפים את התמרים והפיסטוקים ומערבבים רק עד לפיזור אחיד בתערבות.
  5. מניחים כף מהתערובת ליצירת כל העוגיה ומשטחים אותה לקבלת הצורה הרצויה .אופים 12 דקות על 180 מעלות.

הכנתי את העוגיות האלה כחלק מפרויקט "כחומר ביד הבלוגר" של מנטקה שנושא פיסטוק.

מודעות פרסומת

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s